LUI - Lærerutdanning og internasjonale studier
Kritisk tenkning og progresjon i argumentasjon
Hvordan kan vi jobbe med progresjon i argumentasjon? Margareth Sandvik går i denne sesjonen, nærmere inn i argumentasjonsteori og viser hvordan standpunkter kan begrunnes i bredde og i dybde. Vi skal se på ulike typer argumentasjon og presentere kritiske spørsmål vi kan stille for å vurdere kvaliteten i argumentasjonen. Aktuelle studier og...
Bruk av nyheter for å utvikle kritisk tenkning
Hvordan kan arbeid med nyheter bidra til å utvikle kritisk tenkning? Erik Ryen drøfter i denne sesjonen om muligheter og utfordringer knyttet til arbeid med nyheter på ulike alderstrinn. Et sentralt fokus vil være hvordan aktuelle saker kan bidra til å knytte elevenes interesser til overordnede, faglige temaer og begreper, på en måte som både...
Kritisk tenkning og progresjon i fagene
Evy Jøsok introduserer oppgaver og drøftinger rundt temaet "Kritisk tenkning og progresjon i fagene"
Hva er en organisasjon?
Publisert 2016 Introduksjon til organisasjonsteori. Filmen retter seg mot Rektorutdanningen.
Trall Innspilling med KORK
Trall Innspilling med KORK i Store Studio
Innspilling med KORK
Kringkastingsorkesteret spiller inn musikk til appen Trall. Appen utvikles på OsloMet og skal brukes i undervisning.
Sign Language Legislation in Norway
Arnfinn Muruvik Vonen og Paal Richard Peterson samtaler om kapittel 12, Sign Language Legislation in Norway (s. 191–205), fra boken The Legal recognition of sign languages : advocacy and outcomes around the world (2019), Redigert av M. De Meulder, J. J. Murray og R.L. McKee. Utgitt av Multilingual Matters
6 av 6 - Avslutning: Å høre til – Om inkludering av hørselshemmede elever i bostedsskolen
Gro Hege Saltnes Urdal, Ingeborg Skaten og Inger Birgitte Torbjørnsen (alle ved Høgskulen på Vestlandet) tar opp temaet ansvar fra kapittelet, Å høre til – Om inkludering av hørselshemmede elever i bostedsskolen, fra boken Tilpasset opplæring og Spesialpedagogikk i teori og praksis. Innenfor eller utenfor? (2020), Redigert av I. K.-A. G....
5 av 6 - Kompetanse: Å høre til – Om inkludering av hørselshemmede elever i bostedsskolen
Gro Hege Saltnes Urdal, Ingeborg Skaten og Inger Birgitte Torbjørnsen (alle ved Høgskulen på Vestlandet) tar opp temaet kompetanse fra kapittelet, Å høre til – Om inkludering av hørselshemmede elever i bostedsskolen, fra boken Tilpasset opplæring og Spesialpedagogikk i teori og praksis. Innenfor eller utenfor? (2020), Redigert av I. K.-A. G....
4 av 6 - Samarbeid: Å høre til – Om inkludering av hørselshemmede elever i bostedsskolen
Publisert 2020 Gro Hege Saltnes Urdal, Ingeborg Skaten og Inger Birgitte Torbjørnsen (alle ved Høgskulen på Vestlandet) tar opp temaet samarbeid fra kapittelet, Å høre til – Om inkludering av hørselshemmede elever i bostedsskolen, fra boken Tilpasset opplæring og Spesialpedagogikk i teori og praksis. Innenfor eller utenfor? (2020), Redigert av...
3 av 6 - Ansvar: Å høre til – Om inkludering av hørselshemmede elever i bostedsskolen
Publisert 2020 Gro Hege Saltnes Urdal, Ingeborg Skaten og Inger Birgitte Torbjørnsen (alle ved Høgskulen på Vestlandet) tar opp temaet ansvar fra kapittelet, Å høre til – Om inkludering av hørselshemmede elever i bostedsskolen, fra boken Tilpasset opplæring og Spesialpedagogikk i teori og praksis. Innenfor eller utenfor? (2020), Redigert av I....
2 av 6 - Blogginnlegg: Å høre til – Om inkludering av hørselshemmede elever i bostedsskolen
Publisert 2020 Kristin Fuglås Våge oversetter og fremfører på norsk tegnspråk blogginnlegget som Gro Hege Saltnes Urdal, Ingeborg Skaten og Birgitte Torbjørnsen (alle ved Høgskulen på Vestlandet) har skrevet til Forskning.no. Blogginnlegget handler om kapittelet, Å høre til – Om inkludering av hørselshemmede elever i bostedsskolen, fra boken...