UB - Universitetsbiblioteket

Lunsjpåfyll: Kloden brenner

213 views 25. juni 2021

Bærekraft-sjef i Multiconsult, Heikki Eidsvoll Holmås, intervjues av Lars Egeland om boken "Kloden brenner". Boken er skrevet som en oppskrift for hvordan Norge kan kutte klimagassutslipp i årene som kommer.

Lunsjpåfyll: Kjønnsmangfold i skolen

289 views 10. juni 2021

Hvilke føringer gir den nye læreplanen fra 2020 for undervisning om kjønn? Peker de i retning av at skolen skal bidra til økt kjønnsmangfold? Åse Røthing, professor ved seksjon for mangfoldsstudier ved OsloMet, drøfter utfordringer og muligheter ved læreplanens føringer på dette området. I 2020 kom hennes bok 'Mangfoldskompetanse og kritisk...

Skriveprosessen ifølge Jan Storø

1.760 views 28. mai 2021

Denne videoen omtaler ulike måter å forberede seg på å skrive og grunnstrukturen i akademisk skriving, inkludert noen skriveøvelser. Videoen er et utdrag fra Jan Storøs bok: "Du må skrive! Skrivebok for studenter i barnevern og sosialt arbeid.

Open edX- Insights om oppgaver

136 views 22. april 2021

Kort introduksjon til Open edX Insights og hvordan analysere programmerte oppgaver. Videoen inngår i Bokskapet sitt PISA-kurs. OsloMetX (tidligere Bokskapet)

Er fokusgrupper nødvendig?

102 views 22. april 2021

Høgskolelektor Kari G. Vikestad forteller om sine erfaring ved bruk av POS'er i undervisningen.

Evaluer digititale læreverk med fokusgrupper

91 views 22. april 2021

Gevinster ved bruk av fokusgrupper

74 views 22. april 2021

Utfordringer ved bruk av POS'er?

142 views 9. april 2021

Når en POS går feil!

94 views 9. april 2021

Hvilke POS-oppgavetyper har du?

93 views 9. april 2021

Tenk kreativt i rommet

118 views 9. april 2021

Finn fagressurser for DITT fag

868 views 23. mars 2021

Effektiv og opplysande veiledning i korleis du som student eller tilsett kan finne oppdaterte og kvalitetssikra fagressursar som er aktuelle for akkurat ditt fag.